FANDOM

200px-Sharingan Triple.svg

Šaringan sa tri tomoa.

Šaringan (写輪眼, Literally meaning:Copy Wheel Eye, Meaning (Viz): Mirror Wheel Eye) je doudžicu, kekei genkai Učiha klana koji se pojavljuje selektivno među svojim članovima. To se smatra jednim od tri velika dojdžicua (三大瞳術, San DaidōjutsuLiterally meaning: Three Great Eye Techniques) doslovno znači (Tri Velike Očne Tehnike)... Ostale su Bjakugan i Rinegan.

Sposobnosti

Šaringan korisniku omogućava da vidi koju vrstu tehnike njegov protivnik koristi, može da koristi neke gendžicue. Da bi se odupreo tehnikama protivnika, korisnik mora imati odredjene sposobnosti. Saske nije uspeo da se odupre Rok Lijevim taidžicuom jer njegovo telo nije moglo da isprati pokrete. Treća i najbolja sposobnost Šaringana je u tome Što omugućava svom korisniku da kopira tehnike ili napravi sopstvene kap npr. lavovska paljba Saskea Učihe. Šaringan može da kontroliše i repate zveri, kao što su Madara i Tobi kontrolisali Kuramu, ili kada je Saske kontolisao Mandu. Jedan od najačih tehnika Šaringana je izanagi. Da bi se upotrebila ova tehnika potrebno je imati i Učiha i Senđu DNK. Omogućava da na kratko promeni stvarnost, ali posledica korišćenja ove tehnike je zatvaranje jednog oka, zato se ovaj džicu svrstava u zabranjene.

Kada se prvi put Šaringan aktivira korisnik nemora imati isti broj tomoa u oba oka. Takodje nemora imati tri tomoa pri prvom aktiviranju. Šaringan se prvi put aktivira kada je korisnik suočen sa teškim okolnostima, a posle toga ga aktivira po svojoj volji. Kakašijev ili Danzov šaringan ne može biti deaktiviran jer je presadjen. Takodje, Šaringan može biti presadjen u životinju kao što je to uradio Itači sa Šisuievim očima.

Mangekjo Šaringan

Mangekjo šaringan je jača verzija šaringana. Nju se može probuditi samo ako osoba koja već posjejuje šaringan proživi traumu. Sa mangekjom korisnik može probuditi po jednu očnu tehniku u oba oka ( cukojomi, amaterasu, kamui...). Kada to uradi može da koristi i susana, koji je najjača tehnika šaringana. Prekomjerno korišćenje mangekja uzrokuje gubljenje vida.

Večni Mangekjo Šaringan

Večni mangekjo šaringan zapravo i nije doudžicu Učiha klana. I njega niko ne može da probudi, dok za razliko Mangekjo i običan može. Da bi neko posedovao Večni šaringan treba imati Mangekjo. Do sada samo dvoje osoba imaju Večni Mangekjo Šaringan, a to su Madara Učiha i Saske Učiha. Večni mangekjo šaringan se jedino može transplatovati. Madara je dobio svoj Večni šaringan tako što je od svog brata Izune uzeo Mangekjo Šaringan, Saske takođe uzevši ga od Itačija.

Zanimljivosti

  • Kakaši je rekao da je Šaringan izveden iz Bjakugana, ali Tobi je rekao da je Šaringan evoluirao od Spiralnog Rinegana koji je imao Indra Ocucuki.
  • Samo su Naori, Izumi (Itačijeva prijateljica iz detinjstva koja je bila zaljubljena u njega) i Sarada Saskeova ćerka žene koje su pokazane sa Šaringanom
  • Prema Tobiju Šaringan je evoluirao od Spiralnog Rinegana koji je imao Indra, nije poznato da li Bjakugan ima neke veze sa ovim.
  • Saske je najmladja osoba koja je probudila Šaringan, sa sedam godina, ali on toga nije bio svestan.
  • Danzo je imao najviše Šaringana, ukupno 11.
  • Takodje i Danzo poseduje Mangekjo Šaringan, ali njegov Mangekjo nikad nije bio prikazan, najverovatnije je isti kao i Šisuijev.
  • Masaši Kišimoto je u trećoj informacionoj knjizi naveo da kada bi osoba sa Šaringanom i osoba sa Bjakuganom imali dete,dete bi imalo Šaringan u jednom i Bjakugan u drugom oku
  • U animeu dve Sasorijeve lutke su imale Šaringan
  • U Garinoj noveli Šiđima ima nekompletni Šaringan koji je dobila kao neuspeli Oročimaruov eksperiment