FANDOM

Pažnja: Molimo vas da NE pišete gluposti po člancima, tipa "Ovaj lik ne valja", "Ovaj lik valja", "On mi je omiljeni lik", "On je najjači"... Takođe ne smete vređati druge i pisati ružne reči!

Šikamaru Nara (jap. 奈良シカマル,engl. Nara Shikamaru) je jedan od sporednih likova iz mange i anime Naruto. On je čunin iz sela lišća.

Pozadina

Shikamaru child

Šikamaru kao dete

Šikamaru je sin Šikakua Nare, džonin komanira sela magle. On i njegovi članovi tima su deca članova tima Ino-Šika-Čo. Navodno Šikamaru poseduje veoma visoki koeficijent inteligencije kao i izvanredne moći analiziranja i strategije, koje za veoma brzo vreme ume da stavi u primenu na bojnom polju ili u borbi. Takodje je sposoban da razvije strategiju dvesta koraka unapred u sekundi, pod veoma velikim pritiskom. Pored toga Šikamaru je izvanredan igrač japanskog šaha poznatijeg pod imenom šogi. Šikamaru u svom fizičkom izgledu je preslikana slika svog oca. Oba imaju frizuru vezanu u tradicionalni japanski rep. Šikamaruova kosa je tamnosmeđe boje, ima tamne sitnije oči, pogled i izraz lica su mu pesimistički. Njegova omiljena uzrečica je problematično ili smor. Šikamaru je mršav i visok. U prvim epizodama nosio je sivkastozelenu jaknu i traku lista na ramenu, zašta je autor izjavio da nije želeo da kvari Šikamaruov stil frizure. U drugom delu mage i pri kraju prvog dela, pošto je postao prvi čunin iz svoje generacije, čak i pre Nedžija, koji je stariji godinu dana, dobio je zvaničnu uniformu čunina i džonina, koju nose Kakaši sensei, Iruka i njegov učitelj Asuma.

Licnost

Šikamaru je po prirodi veoma lenj. Dane provodi gledajući oblake i igrajući šogi. On se takođe istice po svojoj odgovornosti i inteligenciji. Nakon smrti njegovog učitelja Asume(Za koga je bio veoma vezan) Šikamaru brzo sazreva.
Images-1422378466

Šikamaru i tim 10

Pregled priče

Prvi put se pojavljuje u prvom delu. Kada je završio akademiju, smešten je u tim 10, zajedno sa Inom i Čodžijem gde im je sensei bio Asuma. Za vreme preliminarnog ispita, borio se sa Kin iz sela zvuka, a u finalnoj rundi sa Temari iz sela peska, kojoj je predao meč.Tokom invazije na selo lista bio je poslat da pomogne Saskeu u borbi sa Garom, ali se na putu suočio sa osam nindži sela zvuka, zahvaljujući Asumi Šikamaru je preživeo. Bio je vođa tima koji je tregao za Saskeom i sukobio se sa Tajujom iz sela zvuka. Tokom njihove borbe, Šikamaru je slomio svoj prst kako bi se oslobodion njenog gendžicua, kasnije je Temari ušla u borbu i ubila Tajuju. Pojavljuje se u nekim filerima pred drugi deo animea, kao npr kada se borio sa Legendarnom Glupom braćom. Zapaženiju ulogu ima u drugom delu ima za vreme potere za Akackiem, kada je bio član Nindžu šotaia zajedno sa svojim senseiem, Izumom i Kotetsom. Dok je Kakuzu bio odsutan, Nindžu Šotai stupa u borbu sa Hidanom, kojeg Šikamaru paralizuje svojom tehnikom senke, a Izumo i KOtetsu ga probadaju velikim kunai noževima, ali na zaprepašćenje svih, Hidan je i dalje živ. Potom Kakuzu ulazi u borbu i oslobadja Hidana Šikamaruove tehnike, a Asuma stupa u borbu jedan na jedan sa Hidanom, zahvaljujući Jašinstvu Hidan ne može umreti i on ubija Asumu. Hidan i Kakuzu se povlače, a ostali ostaju da slušaju Asumine poslednje reči. Posle povratka u selo tim 10 želi da se vrati nazad kako bio završio svoju misiju i osvetio Asumu, a Kakaši preuzima vođstvo tima. Posle ponovnog susreta sa Hidanom i Kakuzom, Šikamaru u borbi jedan na jedan ubija Hidana dok ostali ubijaju Kakuzua. Za vreme druge invazije na selo lista, Šikamaru je pazio na Kurenai jer je ona bila trudna i nosila Asumino dete, a potom je ubio jednu Pejnovu bubu. U četvrtom šinobi ratu, Šikamaru je bio smešten u četvrtoj diviziji i bio je pomoćnik komandira. Za vreme rata, on se zajedno sa Inom i Čodžijem suočio sa oživljeniim Asumom, a posle poruke od Inoičija sa ostatkom Konohe 11 trči ka mestu gde se bore Naruto i Tobi.

U epilogu, Šikamaru se oženio sa Temari i dobio sina Šikadaija i postao savetnik Naruta 7. hokagea

Sposobnosti

Ep70shikamaru

Šikamaru koristi džicu posedovanja senke

Shikamaru playing shougi

Šikamaruova partija Šogija sa Asumom

Šikamaru je veoma sposoban šinobi, što dokazuju činjenice da je prvi od njegovih vršnjaka postao čunin i da je u IV ŠInobi ratu bio pomoćnik komandira IV divizije, čiji je komandir bio 5. Kazekage Gara.

Šikamaru je takođe pobedio Hidana, moćnog Akacuki člana, u borbi 1 na 1.

Knjiga

podataka

Nindžicu Tajdzicu Gendžicu Inteligencija Jačina Brzina Čakra Znakovi

Rukama

Ukupno
Prva 2.5 1.5 2.5 5 1.5 2.5 1.5 2.5 19
Druga 3 1.5 2.5 5 1.5 2.5 2 2.5 21.5
Treća 3.5 1.5 2.5 5 1.5 2.5 3 2.5 24

Nekoliko godina nakon rata Šikamaru postaje asistent i desna ruka sedmog Hokagea, Naruta Uzumakija, nastavljajući dalje da unapređuje svoje veštine.

Nindžicu

Shikamaru nara by edwardelric1230

Šikamaruov položaj ruku dok smišlja strategiju

Šikamaruov primarni način borbe je korišćenje tajne tehnike Nara klana, Džicua Senke Posedovanja. Ova tehnika mu omogućava da, kada uhvati protivnika svojom senkom, ima kontrolu nad protivnikovim telom. Prvi put je viđen kako koristi ovu tehniku na Čunin ispitama, u borbama sa Dosuom(šuma smrti), Kin(preeliminaciona faza Čunin ispita) i Temari(poslednja faza Čunin ispita). U napadu Oročimarua na Konohu ovom tehnikom je sam zarobio 8 nindži iz Sela Zvuka. Istina, jedan nindža je tad ostao sakriven i verovatno bi ubio Šikamarua da se nije pojevio Asuma. Kasnije, kako je rastao, Šikamaru je usavršavao ovu tehniku uključujući i njene razne varijacije. Pored kontrolisanja pokreta protivnika, on ovu tehniku može da koristi za hvatanje i bacanje raznih predmeta, poput papirnih bombi, i baci ih ka zarobljenom protivniku. Nakon Asumine smrti on je naučio da se služi Čakra noževima. Posle mnogo treninga, naučio je kako da pusti protok čakre u njih i da ih koristi kombinovano sa tehnikama njegovog klana. Zahvaljujući tome, razvio je tehniku Senke Šurikena.

Inteligencija

Šikamaru je prvi iz njegove generacije postao Čunin .On se u borbi oslanja na inteligenciju. Kako je rekao Asuma, njegov IQ je preko 200. On je u stanju da isplanira i do 200 poteza unapred. To se najbolje videlo u borbi protiv Temari na Čunin ispitima, gde je svojim planiranjem saterao Temari u ćošak. Međutim, u toj borbi je ipak prevideo jednu stvar, a to je manjak čakre. Na kraju kad je konačno uhvatio Temari u svoju zamku bio je prinuđen da preda borbu jer nije imao dovoljno čakre da svoju strategiju sprovede do kraja. Njegovu inteligenciju pohvalili su mnogi moćni šinobiji, poput Kakašija Hatakea i Tobija Učihe. Šikamaru obožava da igra Šogi(Japanski šah) i strategiju sa table primenjuje i na bojnom polju. Asuma kaže da nikada nije uspeo da pobedi Šikamarua u Šogiju. Asuma takođe veruje da bi Šikamaru mogao da bude Hokage da nije toliko lenj.

Druge veštine

Iako još genin, za vreme Čunin ispita bio je jedan od samo nekoliko Šinobija koji su uspeli da se oslobode Kabutovog gendžicua, a uz Sakuru Haruno jedini genin.

Zanimljivosti

  • Šikamaru je uz Saskea i Naruta jedini lik njihovog godišta koji je pobedio Akacuki člana u borbi jedan na jedan.
  • Šikamaruova borba sa Hidanom i Kakuzuom, kao mnoge borbe i likovi u mangi ima simboliku,budući da Hidanovo ime je izvedeno od Hiši, tj topa u japanskom šahu Šogi, a Kakuzuovo od Kagujo, tj lovca. Time je Šiakamaruova borba prikazana, kao šogi igra, tj strategija i analiza, gde je Šikamaru pokazao vrhunac svoje genijalnosti.
  • Šikamaru je pandam Grčkom junaku Odiseju, budući da su obojica dobili sve svoje bitke na inteligenciju.